FoLLoweRs

Saturday, April 14, 2007

Jawapan Yang Pasti

Smalam aku jumpa kak ina, wife abang helmi kat IOI Mall. Tanyer serba sikit pasal nursery yang dia nak lego tuh. Herm.. seronok! Semangat betul aku dengar. Macam2 plan aku nak buat nanti. Tapi yang pasti, by next year aku dah takmo makan gaji dah. Letih. Dan kompem nursery tu kak ina nak jual kat aku. Alhamdulillah.. at least mudah urusan aku yang satu ni. Cuma aku nak kena pegi amik kursus je. Lokasi, customer, barang2 mainan, staf sumer dah ada. Tak payah aku nak pegi survey tempat baru ke apa ke, cume nak mesra2kan diri ngan nursery tu je ler. Ermm banyak yang nak kena aku belajar ni.

Yang buat hati aku tambah berbunga2 sebab uyi akan skolah kat sini, dan dok ngan aku. Indahnya tak terkata. Tak sabar aku..

Hermm.. pasal tanah abah tu stil dalam perbincangan lagi. Smalam aku tepon abah. Abah cakap memang la antara tender tu tanah abah yang paling berpotensi, tapi biasa lah.. bile dah masuk bab duit.. macam2 orang ada. Pulak tu ada orang2 besar, orang2 pak lah la.. orang2 najib la.. Ermm.. sah2 ada campur tangan politik, ni yang aku nyampah. Bile dah masuk bab politik.. apa la yang ada pada orang biasa cam kitorang ni, takde kabel kuat apa2, jadik cam mentimun jerk. Kalau dah org2 luar campur tangan, hermm nampaknya persaingan ni tak adil. Dah tentu orang2 politik ni akan gunakan segala kuasa secara full throttle, macam2... So abah cakap abah malas nak berharap sangat, kalau dapat maknanya tu rezeki abah. Alhamdulillah. Kalau tak dapat, terima ajelah mungkin rezeki abah bukan di sini, tapi insyaAllah di sana. Aku doakan semoga abah berjaya. Aku kesian tengok abah. Terlalu banyak dugaan yang abah tempuh dan paling perit sebab aku pernah menjadi salah satu ujian yang maha berat untuk abah terima. Sebab tu setiap kali aku peluk abah aku akan menangis, tapi bile peluk ma aku boleh kontrol. Errh.. alamak..emo..emo..isk..takmo ingat kisah silam.

Nampaknya kalau jadik nursery tuh (insyaAllah), sunyi ler atuk ngan nenek uyi kat kampung. Uyi lak mesti rindu2an gaks. Tapi nak wat camner. Kalau tak, biler lagi. Teringat uyi masa baru pandai cakap dulu, dia manja ngan nenek dia.... selalu dia panggil nenek dia..'nenetttt...!'
Uyiii..miss u bebehh...!

No comments: