FoLLoweRs

Wednesday, April 11, 2007

Masyukkk..!

Uyi buat lagii...! Smalam Pajeen call aku, cakap uyi bisnes lagi. Dengan sore gelak2 ketawa dia cakap uyi dapat untung 7 hengget ari ni. What...?? Amende yang dia jual..? Pajeen cakap dia jual resit teksi pulak..!! Aduhh.. aku tau resit yang mana satu sebab aku yang belikan untuk Liza dari John. Liza kan slalu kuwar pegi Putrajaya la Damansara la, so senang le kalo dia nak claim teksi, untung sket. Resit tu manual punyer bukan print dr teksi. Ala resit biasa cume teksi punyer, siap ader kaler ijau, pink, biru ngan kuning. Huhu..patut la laku, budak2 memang suka ler berkaler2 nikh.

Tapi yang diorang pon pegi beli nak buat apa laa... eran aku. Bukan boleh makan ker, lukis2 ker.. alahai resit cinonet kecikk jer. Yang si uyi pon satu hal, bende tu pon dia nak jual ker. Heii risau aku kang lepas ni ntah apa lak dia nak jual. Dia suke sebab dapat duit, pastu kawan2 dia lak berebut2 nak beli. Hmm kalau dapat untung 7 hengget, maknanya 70 keping resit la dia dah jual. Fehhh... macam goreng pisang panas..! Siap panggil kawan2 dari kelas sebelah lagi.

Hiii.. aku leh bayangkan uyi time jual resit tuh. Huhu..kelakar plak. Nak tergelak pon ada. Ade plak resit tu dia leh jual. Iskk... macam macam. Aku bukan apa, kang tak pasal parents budak2 tu marah2 ke, bengang ker.. ye la anak diorang beli kertas kecik ntahaphapantah. Kot seposen tu dah boleh beli aiskrim batang tu. Lagi satu kot dia datang skolah leka dok menjual ajer, iskk... apa aku nak cakap ngan dia nikh..

Kot jual kerepek ker, kaler ker, pensel ker ok la, bende berfaedah ada gunanya. Ini jual resit huh..!
Teringat aku kecik2 dulu, aku pon suke buku2 atau kertas yang warna warni kecik2 ni. Kalau ader satu stack tu lagi best.. tapi untuk collection jer la.. simpan.
Eee uyi nikh.. bikin aku risau jerkk.. tapi rasa nak ketawa pon ade. Hihihih...

6 comments:

Alif Azhar said...

teringat masa sek rendah dulu hari2 jual keropok.bw 100 bungkus(20sen 1)habis..itu pun kena sorok2.bukan semua cikgu bagi.inikan pula jual resit teksi yg tak berfaedah.jaga2 sis,nanti ada yg kena tarik telinga:-)

cLina BeLedZa said...

apa2 jenis/bentuk jualan kat skolah mmg xleh!ntah bile plak si uyi ni jadi mata duitan,isk..risau!takut cikgu dia marah nnt:-(

Anonymous said...

ape la korang nih...berniaga 2 kan amalan yg mulia...bagus juga la kalu kawan kita ini ada minat untuk berniaga...may b 1 day dai jadi usahawan yg berjaya ka...ha baru terbeliak mata masa 2....kita patut sokong dgn kawan kita nih...bagi support moral ckit...at les pandai jugak dia cari duit poket sendiri

Anonymous said...

ape la korang nih...berniaga 2 kan amalan yg mulia...bagus juga la kalu kawan kita ini ada minat untuk berniaga...may b 1 day dai jadi usahawan yg berjaya ka...ha baru terbeliak mata masa 2....kita patut sokong dgn kawan kita nih...bagi support moral ckit...at les pandai jugak dia cari duit poket sendiri

Anonymous said...

huhuhu
rasa macam nak balik pi zaman sek la pulak....hmmm masa 2 dunia ni semuanya seronok..takde masalah, tak payah dok penin pala....
tapi la ni semua 2 hanya tinggal kenangan jelaa... buat tatapan utk hari tua nanti...

Unknown said...

Kat mana nak beli resit teksi ni? Akak pun selalu gak keluar ke sana ke mari sebab bos suruh