FoLLoweRs

Monday, April 16, 2007

Kenangan Bersamamu

Semalam tengah syok2 tengok Supernatural, abang tepon aku dalam kol 11. Hemm..guess what, epull call abang, dia mintak contact number aku. What..??! 2-3 kali aku tanyer abang, epull mana satu? Alaa..epull budak kampung kite tu lah. Ulpp...Epull budak jughuh Lawang tuh?? Errkk..nak apa lak dia mintak nombor aku? Abang cakap tak tau ler..ader keje katanya. Maksudnya ada hal sket la tuh. Aku agree je, sebab memikirkan kitorang pernah berkawan dan dah dekat 10 tahun tak jumpa.

Lepas tu, kepala otak aku ligak pikir pasai apa laa si epull ni tetiba nak contact aku? Buang tebiat apa. Dalam hampir sepuluh tahun aku selalu balik kampung ni, tak pernah sekali pon terserempak ngan dia. Nampak pon tak pernah. Apa lagi bertegur sapa. Time raya pon tak pernah bertembung. Dia pon tak pernah datang umah lagi semenjak kitorang dah clash. Err.. maksud aku dah tak kawan. Istilah clash tu berat sket sebab kitorang tak pernah berada dalam alam percintaan yang realiti.

Dan aku hampir2 nak terjerit bile dalam kol 12 enpon aku ringing dan satu nombor yang tak pernah aku set dalam enpon appear. Dan naluri aku kuat menyatakan tu mesti nombor epull. Alamakk....
Tapi kitorang professional, cewahh...! Masing2 tanya khabar. Ye la, lama tak jumpa. Dan paling aku rasa cam pisau blade menghiris kulit pipi bile dia cakap 'dah takde kawan kat kl tu, kita nak tapi orang tak nak... saya ingat lagi tuh'. Glupp.. err... adehh... aku gelak je, takmo take serius lah. Lagipon citer lama.

Dan sebelum tidur smalam, otak dan fikiran aku merentas sedikit masa lalu. Epull, budak kampung aku yang pertama aku minat. Sebab dialah satu2nya budak kat kampung tu yang baik, sopan dan tau hormat orang tua while kawan2 dia masa tu sumernya menjengkelkan mata kasar aku ni. Sesekali aku balik kampung (sbb masa tu aku skolah kat asrama penuh) selalu terserempak ngan dia sebab umah nenek dia kat seberang sungai sana, blakang umah aku. So memang dia kena lalu jalan umah aku la. Berbekalkan motor buruk dia tu.. hihi.. asal dengar deruman enjin moto dia je aku dah cepat2 dok tepi tingkap nak jenguk dia. Hehe.. dia lak memang terkenal ngan sifat malu2 tikus tu apa lagi.. gabra abis member! Aku lak mentang2 kaum ramai, makin suke kitorang nyakat. Huhu.. seronok masa muda2 dulu. Tau nak hepi ajer.

Tapi kitorang tak pernah bercinta secara serius. Kitorang tak pernah declare. Cuma masing2 simpan dalam hati je. Aku rasa aku suka kat dia dan aku dapat rasa gak dia pon suka kat aku. Tapi tu sumer dari pandangan jauh je. Tak pernah terluah soal perasaan ni. Berborak panjang pon tak pernah, cume bertegur sapa dan berciter sikit2 jer tak banyak yang boleh diperkatakan. Ye la, aku malu dia pon segan. So aku anggap hal tu setakat tu jer. Lagipon lepas tu aku masuk Uitm while dia aku dengar masuk Pusat Giat MARA. Jumpa lepas tu pon aku ingat dalam sekali je kot. Lepas tu masing2 buat hal masing2. Aku dengan praktikal kat KL dan dia ngan kerjanya. Dia jadik mekanik. Aku respek kat dia pasal walaupon dia tak blajar tinggi, sampai SRP kot dan dia ni tak sesempurna orang lain (sebab ibu jari salah satu tangan dia takde) tapi dia rajin keje dan ader inisiatif nak majukan diri. Skang aku dengar dia dah bukak bengkel sendiri kat pekan.

Hermm.. apa lagi nak citer pasal dia. Dia memang baik. Lurus. Aku tak perasan, aku ke yang tinggalkan dia atau dia yang tinggalkan aku dulu? Arhh.. sumer tu dah takdir. Aku dengar citer mak dia ada calon untuk dia. Aku jadik bengang dalam diam. Aku tersinggung sebab dia tak cakap apa2 pon. Tak pasti pulak kebenaran citer tu tapi aku amik keputusan nak lupakan dia. Kebetulan pulak masa tu aku berkenalan ngan xhusband aku. Hermmm....

Sesekali.... terasa seperti terkilan.. seperti menyesal terburu2 camtu... sebab dia baik.. dia memang baik. Tapi aku boleh lepaskan tu sumer. Tak kisah lah, ni sumer soal jodoh. Lagipon aku bukan betul2 tangkap cintan. Aku bukan ralat takde jodoh ngan dia, tapi aku lupakan dia sebab berkawan ngan orang yang tak sepatutnya aku jumpa. Cehh...cam tanak ngaku salah sendiri laks.. huhu. Dan skang ni tak tau apsal aku asyik berdoa semoga Tuhan pertemukan aku dengan lelaki yang baik. Hikss.. yang pasti bukan suami orang ;-)

2 comments:

Alif Azhar said...

masih ramai lelaki baik kat
dunia ini.
InsyaAllah..amin.

Anonymous said...

moga dimakbulkan allah...amin..