FoLLoweRs

Wednesday, April 18, 2007

Terkenang Semasa Dulu

Semalam aku tido dekat kol 4am. Ni Syairul la punyer pasal. Abis terdelay waktu tido aku dalam sibuk tengah nak rearrange jadual tido. Tak pelah, Syairul punyer citer tu tutup dulu. Tadi aku terlelap jap, ngantukss. Dalam terlelap tu aku leh pergi ke waktu mula2 aku masuk form 1. Waktu aku bergelar freshie kat Sekolah Sains Machang tuh.

Dan selepas tu aku terkenang saat2 yang aku lalui masa minggu orientasi atau minggu silaturrahim. Terngiang2 lagi lagu2 BPR, Wings masa kitorang kat dalam dewan besar, tengah sebok nak dapatkan signature senior esp. dari abang2 dan kakak2 prefect. Teringat lagi naik turun tangga nak ke dewan makan. Masa naik tangga yang last skali kasut aku tercabut, dengan 'senang hati'nyer aku turun terhenjut2 cepat2 pakai balik. Dah terlepas line aku..

Masa zaman aku tu, abang2 senior hensem2! Rasa cam diorang tu matured sangat, besar dah dan terasa kitorang ni memang budak2 hingusanlah. Memang nampak perbezaan yang ketara, antara senior dan junior. Hormat dan respek dan minat memang tersemat kat dalam jiwa nikh. Pulak tu ada antara diorang ni dalam golongan rok2, aduii lagi la aku suka. Kalau dengar lagu 1000 Tahun Takkan Mungkin ker Taman Rashidah Utama ker, tu memang lagu official minggu orientasi tuh. Melekat sampai skang. Tak tau la apa perasaan aku, tapi memang ia membawa aku ke zaman yang penuh nostalgia yang tak mungkin dapat pegi balik. Kan best kalo ada mesin masa.. akan ku terbang ke sana menjadi sang pencinta dan bercinta. Hehe. Pasal tu ler aku sukaaaa sangat dengar lagu2 zaman tu walaupon asikk la kena kutuk ngan adik aku. Sebab walaupon tu zaman kegemilangan rok kat Tanah Melayu ni, tapi ader gak lagu2 yang jiwang karat... tapi best!! Huhu... ade sesetengah lagu memang lentok abis tapi stil dalam genre rok kapak.. tu yang mahal tuh. Satu lagi part sore. Hehe. Sore diorang ni nyaring lain sket. Tapi bile dengar bikin jatuh cinta daa. Sore budak2 cam nak meneran pon ader. Hehe, klakar.. tapi sore tu ler aku nak dengar skang ni. Sedap.

Dan aku terkenang kawan2 waktu sekolah dulu. Hermm rindu sangat. Rindu kat kemesraan dan kemeriahan itu. Terbayang wajah diorang satu persatu bersama karektor masing2 dan memori2 masing2. Batul la orang cakap, alam persekolahan adalah alam yang paling seronok. Tapi masa tu aku tak cayer. Alam keje la lagi seronok.. dapat pegang duit, tak yang datang kelas, tak yang susah2 sengkang mata studi, tak perlu berkejar pegi kelas prep, beratur panjang2 kat dewan makan (tapi makanan kat skolah aku antara yang terbest di skolah asrama jangan tak cayer), takyah tengok muke cikgu disiplin, boleh mc.... eee..macam2 lagilah. Tapi skang... andai dapat ku undur masa, ada 3 perkara penting aku nak buat. Aku nak belajar sungguh2 dan pegi oversea, aku nak bercinta ngan orang yang aku suke dan aku nak bergayut masa riadah supaya tinggi.

Haii.. apsal laa pegi mimpi kenangan lalu, kan dah terkenang. Bikin gua sentimental sekejap. Tapi yang pastinya.... dah lama tak mimpi hantu! Takmo aa, takut.. masa kecik dulu je selalu mimpi dah besar ni takde dah. Tidur skang ni takde apa. Cam skrin putih. Kosong. Tido mati la katakan. Huhu..

No comments: