FoLLoweRs

Tuesday, August 31, 2010

Sarjan Hassan movie wajib time merdeka.. kan?



Selamat hari merdeka.

Lepas bangun jam 9pagi dan cuci rambut setelah setengah jam diperap dengan lemon segar, aku bergegas ke ofis.

Takpe. Ikut plan asal. Sebab hati tengah berbelah bahagi... either nak setelkan barang2 raya, nak amek baju melayu abah, nak singgah Jusco lagi untuk gown uyi, nak ke kedai aksesori kereta atau nak cuci kereta sebab kelisa tu dah kotor tahap gaban.

Takpe. Pergi ofis at least buat kerja. At least dapat OT. Duit. At least dapat setel sikit kerja yang mebi aku tak leh buat dalam 2-3 hari bekerja ni. Err.. mood nak balik kampung. Besides, Khamis nanti seharian ada tugasan lain. Jumaat dah tentu hari untuk kutip duit raya. hakhakhak.

Tahun ni aku tak banyak beli kuih. Tak. Tapi tahun ni aku jahit langsir untuk rumah kat kampung. Untuk 2 tingkap dan 1 sliding door. Ehehehe... nak termuntah pon ada. Pegang gunting pon sakit tangan, ni nak suh aku jahit langsir! Hehe. Takpe. Belasah je lah labu. Setakat jahit lurus tu aku rasa boleh kot. Huhu.

Baju kurung aku, iaitu baju raya dan jugak merangkap baju kerja nanti dua2 kaler hitam. Satu kain cotton Jepun dan satu lagi kain batik Sarawak which is bajunya at first nak buat ala kurung moden cket tapi last2nya jadi baju kurung jugak. Whatever.

Sekejap ajer Ramadan almost ke penghujung. Sekejap ajer kan?


'Dia tak ajak akak bukak poser sama ker?'

'Tak.'

'Ee. Jahat dia kan? Sian kat akak.'

'Hmm. Hehe. Sian apanya.'


Eniwei, selamat hari merdeka. Walaupon kadang2 aku sendiri tak pasti adakah kita benar2 telah merdeka.


Dan selamat meneruskan ibadah puasa.

3 comments:

broken_nigina said...

merdeka sebab takyah gi keje.:)

Anonymous said...

sowie eh i x ajak u buka pose skali.
x sempat sayang.
wee..=)
*budak chumil
hoho..=)

cLina BeLedZa said...

gina,
tak keje pon penat jugakk...!

anon,
eleeeehhh. alasan!