FoLLoweRs

Friday, March 02, 2012

Melastik ke bintang.




Kalau kail panjang sejengkal, jangan lautan hendak diduga.

Maksudnya, dalam lautan tu ada macam2 jenis keperluan dan keinginan, tapi kail yang ada cuma sekontot je. Sendiri mau ingatlah kan, sampai ke tidak nak mengail tu. Hukhuk.

Arh. Apa2lah. Boleh menyelam apa kalau nak. Tak payah pakai kail yang sejengkal tu, selam ajer sekejap, pastu naik balik, takut lemas pulak lama2.

Hahaha.

Ok. Cerita lain.

Cuti sekolah ni turn aku balik kampung. Since my beloved doter tu nak UPSR tahun ni, kelas tambahan takboleh ponteng. Nak suruh dia concentrate.

Aku rasa berdebar pulak nak spend 3-4 hari dengan uyi. Sebab cara berfikir dia, perasaan dia, pandangan dan tanggapan dia tak sama macam dulu. Aku kena hati2 dengan setiap tindak tanduk dan kata2 aku. Dan layanan aku kat dia pon takboleh sama macam dulu lagi.

She's growing up. And she's growing up too fast! Aku kena fikir dengan rasional dan bijak untuk mendekati jiwa dia. Jiwa dia yang sedikit rebel tu. Unpredictable.

Aku risau dia 'panas' dengan aku. Yelah, orang cakap anak perempaun ni 'panas' dengan mak dia, nak2 kalau muka sama. Ermmm.. muka aku ngan uyi ada iras jugak sikit2.. aku konsider suam2 kuku.

Atau aku kena garang dengan dia? Ok bukan garanglah, tapi tegas. Memang aku admit, selama ni aku tak garang dan tegas dengan dia. Aku banyak ikutkan kehendak dia. Keperluan tu lainlah. Memang kena ikut. Nama pon p-e-r-l-u.

Lepas ni aku tak boleh manjakan sangat dia. Memang agak susah tapi what to do. Aku cuma ingin yang terbaik untuk dia.

Semoga Tuhan merahmati kami. Ameen.



1 comment:

deaf said...

bawak balik gifts yang dia suka la as a teenager then ko cakap la belajar elok2