FoLLoweRs

Friday, March 30, 2012

This is not good.




Semalam aku balik kerja awal. Ngam2 4.30pm aku punch. Tak laratlah rasa. Muka dah terasa panas. Tekak perit.

Sampai di rumah terus salin baju, selimut dan baring. Sejuk sangat rasa. Kepala sakit. Badan sakit. Sengal2, lenguh2. Lemah.

Baring tak kena, mengiring pulak. Mengiring dah terasa lenguh, duduk di sofa. Tak sampai seminit terasa lenguh yang amat, baring balik. Perut rasa bergetar. Macam lapar.

Seluruh sendi ni terasa sakit. Adoiii.. nak amek postur yang macammaner lagi ni.

Nasib baik adik2 masak sup ayam. Bangun makan jap. Selera agak ok, tapi takboleh nak telan air masak. Minum susu coklat dengan f&n zapple sebab mulut terasa tawar sangat.

Lepas makan baring balik. Lepas tu badan dah macam ringan dan berpeluh sikit. Kemudian datang satu keinginan. Nak kemas dapur!

Huh. Kalau semangat tu dah datang, tak boleh nak kata apalah. Aku kan pesen suka mengemas bila badan terasa macam nak demam. Lagipon, badan dah terasa agak ok dan kuat sikit, kalau still lemah dan tak larat nak bangun takde la aku mengemas.

Habis aku selongkar kotak2 dan berperang dengan lipas. Buang semua kain2 lama yang tak pakai. Konon simpan nak buat kain buruk, tapi kalau dah jadi rumah lipas aku tongsampahkan ajelah.

Lama jugaklah aku mengemas kat dapur tu. Sampaikan adik aku tegur 'aii.. kate demam.'

Setel semua badan terasa penat. Berpeluh. Bersihkan muka dan badan ala kadar sebab sejuk, lepas tu terus aku pengsan. Letih giler. Tapi rasa puas hati sebab dah bunuh lipas2 tu. Eee geram.

Tu semalam.

Hari ni aku masuk ofis lambat. Badan agak ok tapi kepala berat. Jam 8.30pagi baru bangun mandi. Brrrrr.. sejuk giler!

Ikutkan hati nak mc je, tapi petang ni ada tournament bowling kat Alamanda, gagahkan diri jugaklah. Hehe.

Ala.. dengan staf ofis je. Tak main kang rugi pulak, ye dop?

Bukan pandai main pon, tapi just have some fun.

Ok cLina, get some sleep n rest. Belakang punya pinggang lenguh rasa. Adoii.. macam orang tua :p



1 comment:

deaf-angel said...

try consuming lots of vit c.