FoLLoweRs

Monday, December 18, 2006

awie oh awie...

hmm...takde per nak jot down cumer tringat awie dalam Melodi smalam...
menyampah plak aku tengok dia dalam Melodi smalam...lupekan seketika dia adalah rocker yg aku minat dan lagu2 dia yg menyengat, aku nak tengok dari sudut dia dari kacamata seorang LELAKI dan jugak seorang bapa dan suami..Rasa bengang plak sangat sbb awie leh buat polis report kes arni kidnap anak dia...ehh silap tuh, bukan anak dia tapi anak diorang.
Awie..awie..yg kidnap tu bukan orang lain, bekas isteri dia..mak budak2 tuh lagi..takkan itu pon takleh tolak ansur. Yang arni ni pon satu...lodge polis report gak takut awie cederakan dia...huhh..sama2 dah tak cayer satu sama lain dan saling mencurigai...dah ilang nilai2 tu sumer..tu yang awie lagi frust dan dia pon sama gak takmo kalah ..nak gak masuk dalam kes polis nikh...iskk..
Aku paham statement awie yg kena resposible dan komited ngan famili baru dia, tapi jangan la abaikan terus bekas isteri dia tuh..takkan la seorang ibu sanggup berpisah ngan anak2 dia, anak pompuan lak tuh..nak kena paham hati dan perasaan arni gak..pikir la sket..lagipon aku tringat dulu mase diorang berebut hak penjagaan anak, awie pernah cakap 'buktikan kemampuan dia dulu' Rasenyer time tu si arni ni tak keje..for sure lah hak penjagaan dapat kat awie..hermm..kenaperlah org laki ni tak reti nak faham hati naluri seorang ibu dan perempuan ekk..
Kot si arni tu tak keje, bagilah nafkah...biarkan anak2 tu ngan ibu dia..yang penting jangan pisahkan anak2 itu dari ibu mereka...! Huk alaaa....emo plak...eheheh...hermm...aku cakap ni pun dari pengalaman..walau apapon terjadi, anak mesti nak dengan mak diorang...unless la kalo mak tu teruk, tak kisah lah dari aspek apapon. Kot mak tu tak berkemampuan sangat..apa lah salahnyer bapak2 tu kasi nafkah sket..untuk anak2...dan dalam kes ni aku tak nampak pon awie ni tak mampu....
Arrkkk...menyebuk plak ngan kisah orang ekk...hihi....entahlah..agakyer sbb aku pon seorang ibu..so aku dapat menyelami sedikit sebanyak perasaan tuh. Nak2 plak kalo bab anak nikh..huhhh...memang sampai ke titisan darah terakhir pon (hullamakkk...!) aku mesti dapatkan anak aku..!! Ehh.........hehe...
Hemm..tapi dalam kes awie-arni ni aku tak tau la apa masalah diorang..dan sbb apa awie berkeras sangat dan takde kompromi..mungkin awie ader sbb dia yg tersendiri...kot arni tk berape rapat ngan anak2 diorang ker..tak beraper caring ker..entahlah....kalo camtu, takpe aaa awie buat gitu...kot tak..hmm..memang sian kat arni...
Hermmm.....tringat seorang bekas teman yg agak istimewa satu masa dulu..........walau dah bercerai talak 3 (sekali lafaz tuh...! hmm..itulah bahana kalo terlalu ikut nafsu amarah) tapi dia tetap kasi nafkah kat x-wife dia....dan anak2 pon ngan mak diorang..tu yg aku rase awie pon takde masalah buat camtuh...hermm...entahlah...mungkin masing2 ader alasan tersendiri...arhhhh lantak la apa alasan mereke..biarkan mereka dan keluarga mereka.......yg pasti......aku ader uyi..!!

3 comments:

Alif Azhar said...

tak minat awie.
uyi..uyi..
siapa uyi?
anak?

cLina BeLedZa said...

uyi...
lebih dari seorang anak..dialah kawan, dialah suami, dialah kekasih, dialah madu&racun..dialah segala2nya.
hihi..yup..my one&only kid...

Anonymous said...

Hmmm... kasian... arni helpless...

Anyway darling...
Hari esok siapa yg tahu...
Cerah . Kelam. Cerah balik...
Masa akan buktikan...
Aku pun pernah mengalami apa yg mak uyi alami...

Stronger, and move ahead.