FoLLoweRs

Friday, December 15, 2006

MeNGhitUNG HaRi

skang ni ari2 aku pegi keje rase tak sabar nak balik rumah. Baru sampai opis, bukak pc terus rase rindu kat uyi...dah ler wallpaper tu penuh gambar uyi, terbayang muka dia..teringat keletah dia..alahaiii..lambatnyer jarum nak sampai kol 5!
Takut, resah-gelisah, cemas, rindu sumer bercampur aduk...rindu kat uyi..!!
Ni sumer sbb tak lama lagi sekolah dah nak bukak, sunyi sepi ler umah aku. Adik pa dah form 3, uyo pegi uitm jengka, while uyi pon dah masuk darjah satu..sekolah kat kampung lak tu, hermm memang bosan giler aar dok kat umah utk minggu pertama diorang takde nikh. Bosannyer...sedihnyer...rindunyerrr..esp uyi...
Nak nangis lak rase mengenangkan uyi takde nanti..alahaiiiii...:(

Ni yg rase nakkk jer carik keje kat kota baru tuh....tapi..hmm..nak keje apa ehh kat saner..apa peluang keje yg ader kat saner..? hermm...kot abah nak bela lembu wat komersial ngan cousin dia tuh, nak gak aku join skali...hehe...yer yer jer aku nikh...eh tapi ok apa..ala bukan aku yg jaga lembu2 tuh...upah la org jaga..aku manage kan...leh ker..?
Hmmm..sampai bile nak keje kat kl ni ek...entah..aku dah rase bosan..lagipon keje yg aku buat skang ni tak memberangsangkan langsung. Kot dapat keje yg kite memang suke dan sehati ngan jiwa memang la best...keje aku..? hmm..memang boring...keje di construction co...totally ciner...pastu sumer bende aku nak buat, dapat lak bos yg kedekut giler babas..pulak tu ader deal2 ngan custumer/ supplier....uhh...keje yg paling aku nyampah..environment yg tak best dan tak sihat..ahh pendek kater serba serbi la tak best..lately ni jer ader la kengkawan yg satu kepala yg ok sket..buleh laaaa...!
Haii nak buat camner..sabar je la...dah rezekinyer kat sini kena la bertahan, hmm keje kat tempat yg aku suke ade masalah lain plak....iskk....nak suwuh aku carik keje kat kg gamaknyer yer..hihi..

Hmm tringat keje pertama aku lepas abis study dulu...kat Bangsar...hik...! First time keje...kat kl...tak berpengalaman, naif, pemikirang yg belum matang dan masih suci lagi...ahaksss...biler ingat2 balik rase sonok plak..yer la..mase tu takde pressure..lagipon keje tak serius..for the first time keje sajer suke2...
hmmm...at least ade gak la pengalaman keje as a waitress...huhuuu....mmg bz giler kalo waktu dinner, minggu pertama, balik je keje mesti rendam kaki dalam air suam...lenguh...!!!
Kena torture ngan senior tu biasa la..customer yg banyak kerenah...tapi it was pretty fun.
Tapi paling aku takleh lupe...hermm...food kat situ..mmg best..esp spagheti marinara ngan pizza dia ...fuhhh....sedap beb..!! Agaknyer makanan Italy ni mmg best2 ekk...pizza dia lak bukan pizza biasa tapi firewood pizza....pehhhhhhh....
alamakk...i can still smell the aroma...hmmm..

No comments: