FoLLoweRs

Tuesday, December 05, 2006

uyi dan gigi

Lepas balik keje smalam terus pegi KFC kat carrefour sri petaling, uyi ngidam nak makan sebelom cabut gigi. Tengahari tu aku dah tepon dia suruh makan nasik kenyang2 sbb nanti dah cabut gigi payah nak makan, tapi dia ni degil sket...nak tunggu aku balik pastu nak makan KFC. Hmm...so kitorang terus ke carrefour..sambil2 beli doll yg dia terkilan tak beli 2 ari lepas..sbb dia dah amik toys lain. Huh...kena beli gak..asalnyer aku kasi dia 2 choice jerk..samada nak doll tu atau mainan lain..hmmm dia amik mainan lain. Last2 dia dah boring ngan mainan tu baru dia tringat doll yg comel tuh..Hahhh...mmg comel pon sampai si Liza bleh main ciku cak lagi ngan doll tuh..huhu..!!
Pastu kitorang ke klinik gigi Noris kat bandar tasik slatan tuh...hmm appointmentnyer kol 6 tapi sampai dekat kol 8 mlm.
Hmm...last2 uyi tak jadik cabut gigi, walaupon dia dah siap baring..dah siap kumur...doktor dah bukak mulut dia dah buang sisa2 kotor kat mulut dia...aku tak kasi..!!!
Sebabnyer doktor tu cakap nak tampal gigi uyi. Errkkk..alamak....biler aku dengar tampal aku terus tak kasi. Tapi sebenarnya aku pon tak tau proses gigi budak ni camner...yang aku ingat dulu mase aku darjah 3 ..mak aiii...punyer la seksa..sakit...sadis..kena drill gigi tuh..tu pasal aku tak kasi uyi tampal! Tapi doktor tu cakap budak2 maner leh cabut, nanti dia takmo datang lagi dahh..sakit..!! yer ker..? Entah...bukan aku takmo tampal tapi setau aku gigi dah berlubang, buat apa nak tampal..cabut la...entah2 yg berlubang tu dah ader bakteria yg leh membiak...buat apa nak simpan lagi. Hmm..tapi doktor tu cakap balik 'ini gigi susu, nnti dia akan tercabut gak'. Hmm...yer ker..?nanti dia akan tanggal gak ker..?so maksudnyer tampalan tu tak permanent la ekk..?
Nanti gigi kekal yg tumbuh tu takde tampalan la? Macam2 aku tanyer doktor tuh..dia tetap suggest suh aku tampal gigi uyi tuh..tak sakit katenyer..ramai budak2 lain wat gitu. Hmmm....memula alu ingat nak ikut je kater doktor tu.....tapi biler tringat balik time aku kena tampal gigi dulu...'japp japp doktor....nanti saya pk dulu ehh..bukan apa...budak ni takut nikh....'
Last2 aku kuwar dr klinik gigi tersengih2, uyi lak terus pegi ke gelongsor...terlompat2 suka ati sbb tak jadik cabut gigi...huhuhh....
Takpe aaa...ingat nak survey tempat lain dulu..tengok doktor lain cakap apa lak..kalau mmg budak2 digalakkan tampal dulu..then tampalan tu mmg ilang nnti..meaning gigi geraham dia tu nanti takde bekas tampal..aku akan tampal la gigi uyi...hehe....apsal la dulu aku tak amik pergigian..huhuuuu....
Errrrkk...terase cam aku plak yg kena cabut gigi....;)

No comments: