FoLLoweRs

Friday, August 07, 2009

Masa kecik2 dulu aku pon suka jadi cikgu.

Kul 8.30 pagi tadi tepon uyi sebab semalam dia majuk taknak cakap ngan aku.


'uyi tengah watper?'

'main cikgu-cikgu.'

'mesti uyi jadi cikgu kan?'

'ermm.'

'pastu saper jadi anak murid?'

'uyi jugak.'

'jadi guru besar?'

'uyi jugak.'

'cian anak ibu.. nanti uyi datang sini kite main cikgu sama-sama eh.'

'erm..'

'uyi da mandi? awal anak ibu bangun ari ni.'

'ho.. uyi bangun pukul 6 pagi tadi pastu tak tido2 sampai sekarang. uyi semayang subuh tadi bu.'

'yer ker.. bagus anak ibu nikh.'

'ibu.. doa qunut baca masa kedua dihh..'

'ha ah cayang.'

'uyi hafal doh doa qunut.. tu uyi baca tadi tuh.'

'bagusneyr anak ibu.... meh baca ibu nak dengar..'


Ni la orang kater, sejuk hati ibu mengandungkan dia. Bangga mendengar bacaannya yang lancar tu walau ader pelat2 sket.

InsyaAllah.. semoga besar nanti uyi jadi anak yang solehah. Ameeenn...

Sayang uyi. Rindu sangat suara dia yang lemak krim karamel tu.

6 comments:

Anonymous said...

ermm...

alhamdulillah...bagus si uyi ni dehh.
jaga n bimbing la dia elok elok.


:)

D-D

eddie dewanaga said...

Alhamdulillah...

hati ibu dah senang, kuranglah sikit kesan virus angau nya nanti.

deaf_angel said...

pada aku besarkan daughter lagi susah dari son, ngan cabaran dan pengaruh masa kini.

all the best, huhu.

wakaka, aku baca ni kat tempat kerja, nak semayang subuh kejap la huhu.

cLinaku said...

thanx guys!

Portdy said...

anak 1st wa lanang,
nampak cam yg nak kuar nanti macam pompuan...huhuhuhu...

with arms wide open.

cLinaku said...

portdy,
sekalung tahniah.