FoLLoweRs

Tuesday, April 06, 2010

bermulanya episod baru.

permulaan 2010 banyak memainkan emosi aku sebagai seorang perempuan, ibu tunggal, lone ranger, manusia dan kawasan yg sewaktu dengannya.

terkadang aku rasa bosan dan benci dgn perkara2 yg berlaku dalam hidup aku. kenapa aku mesti jadi macamni? kenapa aku tempuh benda sebegini? kenapa mesti aku? kenapa aku yg perlu hadapi perkara sebegitu? kenapa aku tak senang macam org lain? kenapa perjalanan aku banyak duri2 dan kerikil2 tajam? kenapa aku selalu tak mendapat apa yg aku harapkan? kenapa aku tak kaya? kenapa aku selalu tak bernasib baik? kenapa yg buruk2 tu untuk aku jer? aku pon nak bahagia jugak macam org lain.. kan.

hah. semua kenapa2 tu buat aku macam manusia yg tak reti2 nak bersyukur. sering mempersoalkan kepincangan dalam hidup. kan.

nasihat seorang teman, aku kena mangikut arus. jgn terlalu ikut emosi. sibukkan diri, make a new frens, buat something new.

yup. mebi betul katanya. aku kena buat sesuatu. lupakan yg lepas2. takde maknanya mengingatkan perkara yg da berlalu. takde gunanya mengenangkan sesuatu yg tak pasti. dan bodohnya bersedih memikirkan seseorang yg dah tak perlukan lagi kita di sisi. haih.

give me oxygen!

4 comments:

Portdy said...

tu semua suara 2 setan yang menghasut kita sis....

keep on goin' keep strong

cLinaku said...

yeap.. hidup hanya sekali. manfaatkan sepenuhnya, rite?

broken_nigina said...

bodohnya bersedih memikirkan seseorang yg dah tak perlukan lagi kita di sisi.

malangnyer kita memang bodoh..auch..

cLinaku said...

gina,
ha ah. kite mmg bodoh. nak cakap apa lagi ekk.. huhu.

tapi soal hati dan perasaan bukan boleh dibuat2.kan?