FoLLoweRs

Monday, March 25, 2013

Ronggeng




Bukan semua bahagia itu mempunyai makna yang sama.

Lain orang lain pandangan atau pendapat tentang definisi bahagia. Macam2 cara untuk dapatkan bahagia, macam2 cara untuk nikmati bahagia, untuk enjoy dan feel rasa bahagia itu.

Sedihnya bila tak pernah bahagia. Sedih kalau tak sempat nak kecapi bahagia. Tapi lagi sedih kalau takreti nak hargai atau menikmati rasa bahagia itu sendiri.

Bila dah tak bahagia, baru tertanya tersedar diri.

Agaknya sebab tu ramai orang suka dan selesa berada dalam zon selamat. Tak perlu nak cuba apa2, tak perlu ambil risiko.

Apapon, untuk yang tak pernah bahagia, kebahagiaan perlu dicari. Untuk yang tak berapa nak bahagia, suka hatilah nak cari ke tak. Untuk yang taktau dia sedang bahagia atau tidak, itu lagi sedih. Perasaan sendiri pon takboleh nak tafsir.

Eh tapi kadang2, aku sendiri taktau adakah aku sedang bahagia atau tidak. Haihhh...

Aku pon tergolong dalam orang yang sedih itu?





2 comments:

deaf said...

Aku rasa kalo kita selalu bersyukur apa kita ada, dan bersyukur ngan apa bahagian Allah asi kat kita walau tak dapat macam orang lain, ni menolong kita rasa bahagia kot.

cLinaku said...

true.