FoLLoweRs

Friday, March 08, 2013

Selamat Hari Wanita Sedunia 2013




Sebab ada tertengok dalam suratkhabar dan dengar dalam radio.. kalau tak, aku pon taktahu bilanya hari wanita ni.

Jadi, oleh sebab aku ni wanitalah sangat, aku nak tujukan ucapan sempena Hari Wanita Sedunia ni kat diri aku sendiri.

Sejujurnya, aku tak pernah menganggap aku wanita. Bagi aku, wanita ni macam ibu2, seorang yang lembut, memakai lipstik, anggun, duduk kaki bersilang, tertonjol sifat2 feminin dan lain2 yang gurly2.

Bukanlah bermaksud yang takde sifat2 kat atas tu bukan wanita. Ini perasaan aku terhadap diri aku sendiri, bukan orang lain yer.

Sebab apa aku tak anggap aku wanita?

Sebab aku rasa wanita ni macam orang yang besar, aku ni kecik je daripada dulu. Internally, aku still merasakan aku budak kecik, yang kadang2 berperangai macam budak. Hehe. Boleh pulak berasa macam tu walhal umur masya-Allah.. dah nak masuk 40 dah pon! Huhu. Giler aku ni.

Tapi sejak aku terdengar iklan hari wanita sedunia dalam radio hari tu, terdetik pulak kat dalam hati aku... Hari Wanita? Eh akulah tu! Tiba2 terasa tersangatlah wanita aku ni. Hihi.

Dengan usia, imej bertudung, berkain berskirt sokmo, rasa dah cukup wanitalah aku ni! Ewww.....

Apa2 pon, kesihatan kena jaga. Tak lupe kecantikan jugak penting untuk wanita. Tak cantik nanti orang tak sayang. Ehhh ye ker? Huhu.

Gedik la pulak. Hadoiii...!





No comments: