FoLLoweRs

Saturday, December 29, 2007

Bontot lapan

Smalam kol 7 lebih aku tepon uyi.


'Uyi dah mandi lom?'

'Dok agi'

'Laaa... pi mandi, bucuk aa tak mandi. Nanti lepas mandi ibu tepon lagi'

'Lagi 5 minit aa ibu tepon uyi deh?'

'Takk.. lagi setengah jam'

'Uuuuu.. lamo nyerrr..'

'Laa, uyi kan nak mandi, nak sabun lagi, gosok gigi, syampu, pastu nak pakai baju, pakai bedak, sikat rambut.. 5 minit mana cukup.
Aaaa......... ok, ibu tepon lagi 20 minit?..... 10 minit?'

'Ibu tepon nanti kat bontot lapan lah.'

'Hahhhh??? bontot lapan? Amende tuh..??'

'Nanti jarum dia kat lapan.. ala kat bawah nombor lapan tu laahh, bilo jarum tu nok keno bawoh dio tuh'

'Keh keh keh... nak tgk jarum panjang ke pendek?'

'Bilo jarum pendek tu kena kat bawah tu..'

'Oooo.. ok. Emm lapan ada bontot... tujuh ada tak?'

'Tujuh takde bontot, dia ada bate jah'


Tergelak besar mengenangkan imaginasi uyi. Macam-macam.

Tapi budak2 punyer minda memang pure dan straightforward.


3 comments:

Nadia said...

bontot? hahahaha...cute betui la imaginasi anak lu, sis! rocklah!...;-)

Otak Darurat said...

Bahahaha!! Comel! Serius!

cLinaku said...

ngeheheh..