FoLLoweRs

Thursday, December 27, 2007

khamis,27 disember 2007.

Hari ni kemalasan masih tak pergi2 dari tubuh badan dan kepala otak ni.

Bangun pagi lambat. Sampai ofis dah tentu le lewat.

Aku rasa muka aku macam taugeh je pagi tadi. Macam sayur benyek. Dengan rambut yang tak sempurna kering (aku malas pakai hair dryer sejak berambut pendek ni), mata yang bengkak, cuaca yang dingin dan sejuk (sedapnya dok bawah selimut).. malas malas malass!

Serius, aku bagai dipaksa pergi kerja. Arhhh, aku sebenarnya perlukan cuti lagi 2-3 hari. Badan penat. Minda letih.

Dalam beberapa hari ni aku pasti menjadi seperti layang2. Ikut angin. Takde tujuan.

Aku perlu panaskan enjin untuk memulakan segala2nya. Baik kerja mahupun rutin harian yang biasa.

Aku kena tekan butang restart.

Uyi jugak macam tuh.

Dalam beberapa hari ni aku kena kerap call dia. Sehari 3-4 kali. Atau lebih. Mesej toksah cakap la. Sejak dia pandai main mesej ni, dia mmg selalu sms aku. Kata2 pon kekadang jiwang, amik lirik lagu melayu mana ntah! Dah macam orang asyik masyuk bercinta yang kerinduan. Hihi, kadang2 aku tergelak sorang baca sms dia. Pandai ayat tuh...!!!

Semalam 2 kali dia nangis dalam tepon. Dia cakap dia rindu dan teringatkan aku. Arrrhhhhh....!!! Aku macam org gile. Pujuk dia. Memang sewel dibuatnya, hanya memujuk menggunakan medium perantaraan yang ada. Nak usap kat mana? Nak peluk camner? Nak cium apa?

Aku tau dia rindu kat aku. Dia terasa sunyi dan sepi. Rumah yang sebelum ni bising tiba2 senyap. Semua mak2 sedara dia dah pergi kerja.

Memanglah cousins dia ada, tapi macam aku jugak, dia perlu panaskan enjin.. perlu tekan butang restart.

InsyaAllah... 2-3 hari lagi dia akan ok. Macam aku jugak. Lagipon, aku dapat rasa dia sebenarnya lagi seronok berada di sana. Sekolah kat sana. Kawan2 dan cousins lebih rapat di sana. Membesar di sana. Kasih sayang banyak di sana. Cuma dia tak macam kanak2 lain..... tak berada di sisi ibu dia...

Aku takde kat sisi dia.

Sekarang dia dah besar dan faham apa itu ibu. Sebab tu dia rasa dia perlukan aku. Lagipon, aku memang teramat manjakan dia, macam baby.

InsyaAllah... dia akan hepi semula, takde sedih2 lagi.

Hopefully 2008 aku akan dapat berbuat sesuatu terhadap jarak yang memisahkan kami.

1 comment:

BukanJohnLennon said...

Agree. Nak mula kan sesuatu memang liat. Tapi bila dah ada momentum, no problem.

Masalahnya, bila nak mula untuk nak mula tu?

Itu lagi payah...