FoLLoweRs

Wednesday, December 12, 2007

Sebab semalam cuti, rasa cam hari Isnin pulak hari ni.

Petang Ahad, sambil baring goyang2 kaki lepak depan tv ngan uyi.

Tiba2 iklan Shelltox (atau shieldtox?) ke udara. Ala, iklan si lelaki berbadan besar membunuh nyamuk masa kenduri kawin (sebab ada pompuan pakai inai).

uyi : olohh...bunuh nyamuk jah..

aku : naper?

uyi : ho la.. bade besar2 bunuh nyamuk jah. Oghe bunuh la rimau ko...

**

Aku ngan liza diskas pasal orang yang nak beli tanah abah kat bukit tu.

uyi : sapo nak beli tanah atuk bu?

aku : tak tau la uyi, ibu tak kenal.

uyi : banyok ko? (adoiii.. kuat betul slanga kelantan budak nih!)

aku : hemm banyak la.. tu yang atuk nak bincang tuh

uyi : gano kite nak jual tanah tu? nak ambik pakai apa?

aku : amik apa pulak??

uyi : ho la.. dah tanoh tu banyok, gano kite nak amik kasi dia..?


Ohhooo.. baru aku paham. Rupanya dia ingatkan jual tanah tu cam jual barang kat kedai. Bungkus dalam beg plastik.

**

Benci dan sedih sungguh hari ini. Terasa aku seperti menjadi mangsa bos bodoh yang racist itu. Rasa nak ludah je kat muka dia atau simbah ngan milo panas. Eeee....!

Tapi aku sabar.

Sebab aku sedang menghabiskan buku Misteri Alam Arwah.

Dunia ni hanya persinggahan yang sementara.

...........

2 comments:

j or ji said...

huk aloh uyi!
hehehe..lawak~!

Jackass Hati Kejam said...

uyi shomel