FoLLoweRs

Friday, April 29, 2011

La la la la Kerjalah





Kat tengah2 Kuala Kangsar ada benda ni...



Tengah syok2 posing, tiba2 kena marah dengan tukang kebun kat situ. Menjerit2 dia suruh aku turun. Ngeee... takut aku. Cepat2 aku turun.



Tak boleh masuk coz dah lewat. Tutup kul 5 ptg. Istana lama ni dijadikan muzium. Cantik dan unik. Tingkap dia macam lukisan. Binaan ni tak menggunakan paku. Pasak je. Ntah aku pon tak tau camaner. Hehe.



See... Muzium Diraja Perak.



Takde gambar pon. Kamera tak bawak. Hp lak mati, takde bateri. Petang2 asyik hujan. Nak bergambar pon tak sempat. Paling best rumah2 kat area istana Kuala Kangsar, cantik2, besar2. Ada satu rumah tinggal, olskul. Ala2 seram gitu, tapi sayang takde picture.

Masa pergi Gerik lagilah tak sempat bergambar. Sangat sibuk buat pemantauan, maklumlah hari pertama. Cehh. Poyo! Tapi aku geram je nak balik kampung masa tu. Gerik ke kampung aku lebih kurang 2 jam je. Hukhuk.

On the way balik, singgah rumah salah satu staf kat situ. Kerana kehebatan aku memakan sambal tempoyak sehingga Pengetua SMT Kuala Kangsar pon tak percaya, aku disuruh masuk dapur dan bikin sambal tempoyak. Tumbuk cili daa.

Sekali tengah syok2 tumbuk, cili termasuk dalam mata. Adehh.. tak sempat nak elak. Pedih.. Nak gi basuh macam segan. Malu wehhh.. Tapi tak tahan lah. Sangat pedih. Takleh bukak mata. Terus aku berlari ke sinki, basuh butir mata. Huhu.

Kena perli toksah cakaplah. Berdesyum2. Tak reti masaklah, tak pernah masuk dapur lah, tak reti tumbuk cililah, bla bla bla.

'Ni kat rumah tumbuk pakai goggles lah ni'

'Yang pegi tumbuk dekat2 dengan lesung tu kenaperrr..'

'Tak tutup ngan tangan ke.. Orang tumbuk macam ni haaa..'

'Fail..! Nasib baik bukan rumah mak mertua'

Adehh. Adehh. Malunya teman! Huhu. Kantoi. Memang le aku admit aku jarang dan tak berapa suka masak coz aku prefer mengemas, tapi itu bukan kali pertama aku tumbuk cili taw. Dah cili terpercik, tak sempat nak mengelak. Camno. Muahahaha.

Lepas lunch, terus kitorang gerak balik KL. Kuala Kangsar memang bandar yang cantik. Rumah pon cantik2, besar2 dan harga memang tak dapatlah kalau kat KL.

Eniwei, pergi sekolah memang sangat seronok. Dilayan macam pegawai2. Naik segan pon ada. Mereka memang sangat baik dan peramah. Especially masa pergi Sabah Sarawak, agaknya sebab sana jauh dan jarang jumpa.

Well, untuk tahun ni pemantauan ke SMT memang salah satu agenda utama. Get ready untuk next location pulak.



No comments: