FoLLoweRs

Tuesday, January 16, 2007

sELaMat HaRi LaHiR uYi...

ulang tahun kelahiran uyi..yang ke tujuh..hermm..pejam celik pejam celik dah 7 tahun dah uyi..dah besar..dah masuk sekolah..darjah satu..! Seakan tak percayer uyi dah sebesar ni...rase cepat mase berlalu..tup-tup uyi tadika..tup-tup dah sekolah rendah...hermm betul la mase tu ibarat air sungai yg mengalir..terus mengalir dan mengalir tanpa henti, apalagi nak menunggu.

Ader 3 hadiah dia wish tahun ni...arnab, gitar dan hamster. Ermm...ketiga2 tu aku rase tak sesuai nak kasi kat dia. ?Hamster uyi dah dapat mase birthday dia tahun lepas mak uda dia belikan, tapi sayang hamster tu leh terlepas lak..huk ala...entah2 dah jadik tikus almari kat rumah tuh...huhu...
Arnab...hermm...pon ader tengok kat pet shop kat klantan tahun lepas tapi tak bli pasal aku tengok arnab tu cam tak sihat jer....dah ler ader sekor tu jerk. Gitar lak..aisehh..kalo aku bli for sure main sekejap jer..sbb takde saper tau main...bukan takmo bli, kalau setakat gitar kapok tu baru seratus jer, tapi pk membazir jer nanti. Tapi rasenyer uyi mesti hepi giler kalo dapat arnab......hermm...alaaa...kalo arnab nanti nak kena buat rumah dia lak..takkan nak letak kat dalam umah macam kucing...iskk...
Herm..sebenarnyer bela binatang2 ni aku tak berkenan sangat...cam hamster tu..busuk aaa..kang nanti sesekali nak kena cuci gak sangkar dia...haa saper nak buat tu...besides bulu dia lagi...arhh boleh asma dibuatnyer, uhhhhh....banyak sangat songeh ekk..hihi...

Apapon..aku berdoa pada Tuhan semoga uyi akan jadi anak yg baik dan insan yg berguna dan hidup dengan penuh keberkatan. Uyi anak yg baik dan cerdik. Kadang aku rase macam tak layak jadi ibu dia...aku tak dapat tunaikan tanggungjawab aku sebagai sebagai seorang ibu yang diamanahkan Tuhan. Aku kesian kat uyi..dia tak macam budak2 yang lain..Teringat kater2 mak aku lebih kurang 3 tahun lepas. Mase tuh suami kak Yah meninggal...ader 2 kids kalo tak silap left behind. Sumer org kesian dan simpati kat dia...masing2 hulurkan bantuan..yer la..anak yatim baru kematian bapa....Hermm..memang kesian...Satu petang tu mase uyi tengah main2 kat laman rumah, mak aku bersuara "hermm...ma kesian tengok uyi ni..kalau nak ikutkan lagi kesian kat uyi dari anak kak yah tu...anak kak yah tu dah tentu anak yatim..memang ayah dia dah meninggal..tapi uyi nih...babahnyer ader tapi macam takde...haiii..tak tau la nak cakap..kesian ma tengok dia..." perlahan jer sore mak aku...memang dia sedih. Aku...? takkan lari dari dihimpit rase bersalah utk seumur hidup..tapi..apa yg boleh aku buat ...itu adalah keputusan terbaik yg patut aku buat.

Hermm...banyak yg aku nak citer dan tulis tentang uyi..tapi stop jap aah..banyak keje lak ari nih....
till then..
selamat hari lahir utk puteri aku tu....uyi...
actually nama uyi tu asal dr word 'puteri'...nak manja sket panggil puyi..pastu last2 jadik uyi...hehe
hepi besday cayang.....hermmm...nak kena carik arnab la gamaknyer...
cayang uyi..muahhhhssss...

1 comment:

Alif Azhar said...

selamat hari lahir tuk uyi.
same star la nmpknya.