FoLLoweRs

Monday, January 22, 2007

tahun baru, umur baru

sebelum apa2 meh nak nyanyi untuk diri sendiri dulu..

hepi beday to meeee...
hepi besday to meeee..
hepi besday to siti marlina..
hepi besday to meeeee....
yeaaaa....

20 january yg lalu bersamaan ngan 1 maal hijrah, genap la usia aku....ke....errr....31 tahun..
alamak....31..??? pergghhh....dah menginjak ke 31 dahh..no more 30...tahun lepas kat muke pintu jer..skang dah melangkah masuk dahh...siler..siler...jemput jemput tambah lauk..hehe...

sabtu ari tu kebetulan cuti, adik2 aku buat surprise party ler utk aku..ehehhe...si liza beli kek, air etc...while alin lak masak bihun ngan agar2 ...cehhh..patut ler tengahari tu dia tak masak nasi..rupenyer dah plan ngan liza nak buat bihun..pastu rajin lak nak buat agar2 skali...herm...kebetulan syairul, adik lelaki aku balik..zura pon ader...so kitorang makan sama2 ler...kek...? hmmm...sedapnyerrrhhh....maklum ler..kek khas utk org yg
mengalami peralihan umur...huhu....31 beb....!

Biasa ler kalo besday mesti kengkawan dan famili tepon, tapi aku adik2 jer yg tepon..kengkawan sorang pon takde....errkkk..camner nak wish...enpon pon aku lom bli lagik..! huhuuu...dah plan dah..tanak bli! aku nak pakai liza punyer jer la, sbb dia nak bli yg baru...alaaaa..buat aper membazir...hik...slamat dah pat ratus...!
Uyi dah ade hadiah utk aku...hehe...hadiah drpd tanah liat..! tu mesti nenek dia yg ajor kan tuh...ntah apa la yg dia buat..gajah..? rimau..? yg best tu dia nyanyi utk aku...hmmm..rindunyerr kat uyi.

Rase bertuah menyambut ulangtahun kelahiran sama ngan tahun baru bagi umat islam...herm...rase nak buat penghijrahan....hermm........err...aku nak cukupkan solat 5 waktu lah......erkkk...malunyer..dah tua2 pon tak lekat lagi semayang..tapi itulah hakikat...entahlah...susah plak nak cukupkan solat ni..walaupon hanya 5 waktu jer...tak tau la naper...bukannyer sibuk sangat..tapi...arhh...susah nak cakap..malas..? letih? hermm...mungkin...tapi buat bende lain rajin lak...tak letih plak..kadang tu kol 1 pagi pon aku leh mop lantai lagik..rajin plak nak keliling tasik permaisuri tu joging...huhh....

semoga Allah memberkati aku dgn taufik dan hidayahNya...amiin..dah lama jiwa ni tak tenang..slalu je rase resah gelisah...mungkin sumer tu berpunca dr hati..yg berkulat sbb slalu tinggal semayang...bukan tak takut..takut..! rase bersalah...tapi............hmm...betul la mcm ader yg pernah aku baca, kater2 dr sape ek...lupe dah...Lukman Hakim ker..entah! tapi lebih kurang gini, perkara yg paling ringan kite nak buat adalah dosa dan perkara paling berat nak buat adalah menunaikan solat..hermm..padahal solat tu adalah tiang.....
kalau tiang tu goyah...hermm....yg lain2 mudah ler rebah.

Ya Allah...berkatilah hidup ku..berilah aku kekuatan..ketenangan...dan sinarilah hidupku dengan cahaya taufik dan hidayahMu..amiin...

No comments: