FoLLoweRs

Monday, October 29, 2007

Gunakan tanpa was-was!

Dalam entry lepas aku ader melepaskan ketidakpuasan hati aku terhadap bau colok yang membakar dan menerawang ke udara seterusnya menembusi rongga hidung aku ni.

Memang aku bengkek. Kadang2 aku terpaksa pekup hidung comel aku ni ngan tisu. Takpon masukkan seboleh2nya hidung aku ni ke dalam baju melalui kolar baju nikh. Baik aku cium bau badan aku lagi sedap. Ader bau rexona, kadang2 bau silky girl, kadang2... err bau lemak badan. Ok la daripada bau colok yang menyakitkan tuh.

Minggu lepas, si amoi kat opis tu beli sunkist ngan epal fuji utk santapan tuhan dia. Lepas abis semayang, dia kasi kat aku buah2 tu.

'Nahh, u amik sket, i amik sket. Buah ni boleh makan, bagus ni sangat sedap.'

Tanpa berfikir panjang, aku angguk dan amik satu beg plastik buah2 tu. Habis keje, aku bawak balik buah2 tu kat umah.

Kat rumah:-

'Aku pernah baca la, kalo buah2 semayang kat tokong maner leh makan.'

'Ni bukan kat tokong la, ni kat opis aku.'

'Ye ler, kire kat tokong la jugak tu, tokong kat dalam opis. Diorang dah buat semayang buah2 ni..'

'Ye ker takleh makan? Pasal apa ek.. memang takleh makan eh?'

'Entah.. aku rasa laa... Dulu aku pernah terbaca la dalam apabende ntah, lupe. Dia cakap kalau buah yang diorang dah wat semayang kat tokong mmg takleh makan.'

'Alahaii.. ye ker.. aku dah terliur dah ni.. ko tengok buah tu, nampak cam sedapppp jerk. Dia baru beli pagi tadi je, letak kat tokong sekejap wat semayang pastu angkat. Sayang aah kalau takleh makan'

'Hehe...ko nak? Makan ahh..!'

'Isk, dah ko cakap takleh.. kalau was2 jgn.. tu sahabat setan.' Cewaahh.

'Hee...Aku pon ingat2 lupe... tapi rasa cam takleh.. ntah! '

'Huh, ko tepon la abah. Tanyer.'

'Hishh ko nih, dah kol 11 abah dah tido. Kang mesti abah tanyer macam2.. hihi.'

'Erm.. aku rasa cam boleh, tapi tak tau aah. Nanti esok tanyer ustaz.'

.
.
.

Pagi esok, kat atas meja ada sepinggan buah2an epal dan oren yang telah dipotong. Tapi 2 ulas oren tinggal kulit. Isi dia aku tak jumpa pulak.

Cisss.. apadaa... tak tahan godaan betul saper yang bedal ni. Lom sempat nak tanyer ustaz dah dipotong2 buah tu. Siap bedal lagik 2 ulas. Huhh.. orang alang2 dah makan tu bedal la sumer. Ooo.. mesti dia fikir kalau makan buah dr tokong tu berdosa, at least dapat dosa kecik je la sebab makan 2 ulas je..? Hehe.. Lawak asbestos.

Jahil sungguh. Benda2 cenggini memang mengkonfiuskan.

No comments: