FoLLoweRs

Monday, October 29, 2007

Hari Halloween Uyi

Tadi tepon uyi. Baru balik skolah. Hari ni dia peksa.

'Uyi peksa hari ni kan? Peksa apa?'

'Bahasa melayu'

'Boleh buat? Boleh dapat 100?'

'Bolehhhh.' Konfiden jerk.

.
.
.
.
.
.
.
.

'Ibuuu.. nak sambut hari halloween...'

'Aaaa... halloween? Mana uyi tau ni? Saper ajar? Tu hari hantu tau.. haa..'

'Tauuu.. uyi nak.. mak cu cakap.'

'Mana boleh sambut uyi, tu bukan hari raya ke apa ker. Tu hari omputeh tu, kite takleh sambut tu, bukan raya kite.'

'Uyi nak. Nanti uyi dah besar uyi nak pegi oversea nak nyamar jadi omputeh. Pastu boleh uyi sambut hari tu.'

'Hermm.. uyi nak buat kat maner?'

'Kat atas pokok jambu. Uyi nak wat takut kan sumer orang.'

Hiii.. budak ni suke betul ngan benda2 horror camni. Walaupon dia kecik, tapi berani gak. Tak taulah berani ke eksen ke tapi dia cakap nak sambut halloween ni sebab dia tak pernah tengok hantu. Ulpp...

Berkali2 aku cakap hantu tu hodoh.. menakutkan..creepy. Kalau terjumpa mesti pengsan, pastu demam seminggu. Dia takut tu takut tapi buat2 berani. Ntah! Susah betul nak terangkan kasi faham kat budak2 ni.

Uyiii.. sedapnyer suara uyi, lemak merdu rasa nak makan2 jerk!

6 comments:

Nezjoe said...

pakaikan dia bedak sejuk je
setel
hahaha

ares bahar said...

comelnye uyi kalau pakai kostum witch hahaha.Tricky Treat!

cLinaku said...

nezjoe,
takleh...! dia mesti cakap 'olohh..paka bedok sejuk jah..?'tau dahh..

ares,
comel...ngeh ngeh ngeh

M1N4M1 said...

mari jadi hantu di hari hantu

cLinaku said...

jommm...!!!!!

broken_nigina said...

jadi ju on..
hantu fevret gua..