FoLLoweRs

Wednesday, November 21, 2007

uyi demam


Tadi sebelum pergi kerja aku dah cek badan uyi. Dah tak panas dah. Semalam uyi dah makan cortal dan minum air cap badak. Sebelum tidur pon badan dia dah ok.

Tapi tadi adik aku cakap suhu badan uyi naik pulak. Aduhh, kesian uyi. Dia ni kalau demam memang camni. Suhu badan dia suka main2. Kejap naik, kejap turun. Pendek kata lambat nak baik.

Tapi demam dia ni tak seteruk dulu. Ada sekali tu badan dia panas sangat. So, aku bentang toto dan tidur kat bawah je ngan dia. Sambil letak towel basah kat dahi, badan. Pukul 3 pagi dia mengigau. Pastu meracau2. Tangan dia tunjuk ke arah tingkap dan cakap ada hantu. Mak aihh, masa tu bulu roma aku kat tengkuk pon naik. Huhu.. seram!

Tapi, walaupon uyi cakap ada hantu kat tingkap, dia suruh aku bawak dia kat benda tu. Nak pegang. Ulpp..

Aku peluk uyi. Pujuk dia cakap tu bukan hantu, tapi sepasang baju yang aku sangkut. Sebab gelap, nampak yang bukan2 lah.

Hermmm.. kalau demam tak baik jugak nak kena bawak pegi klinik la karang.

3 comments:

deaf_angel said...

wishing a speedy recovery, amin.
\m/

j or ji said...

uyi... cepat sembuh!

cLinaku said...

tengkiu guys!