FoLLoweRs

Friday, December 28, 2007

Aku tau la dia glemer, tapi takkan dalam mimpi aku pon dia ada kot..

Itu hari aku ada tinggalkan komen kat salah satu port blog yang aku dah lama tak bermimpi, tak kira lah mimpi hantu ke, sedih, erotik, adventure.

Dan smalam aku bermimpi…

Heh, tau saper ada dalam mimpi tu? Laaa.. setelah aku amati dan perati segenap sudut, rupanya si pemilik blog semusim di neraka! Eh tapi ni bukan mimpi aku masuk neraka. Tidak.

Lokasi di rumah Tok Teh, iaitu atuk sedara aku.

Ceritanya? Aku sedang berciku cak ngan dia yang berjersi logo apa ntah aku tak nampak dan berseluar pendek serba kuning (aku cam kat spek mata ngan rambut dia sebagaimana terdapat dalam blog tu).

Lepas adegan pandang2 jeling, aku keluar dari pintu dapur tu untuk jumpa dia. Pehhh..! Tau apa jadi lepas tu? Hujann..! ‘Ainiii… angkat kain di jemurannn……hujaaaannn!’

Ahaks… lepas tu aku dan dia baring sebelah menyebelah. Baring je. Atas rumput dalam kehujanan pulak tu. Eh sikit punya Hindustan daa.. Tapi takde adegan guling2 atau salin baju sebab mimpi tu berakhir kat situ je. Huhu… (frust ek..?)

Sikit aje mimpinya. Tapi sib baik la abis kat itu je, buatnya aku bercinta ngan dia tangkap feeling2 ke, tak ke haru..? Muahahaha…

Bangun pagi tadi aku rasa ceria sikit (kurang sket percentage kesedihan).

Sebab, mimpi smalam adalah di lokasi dapur rumah atuk sedara aku. Tempat bermain waktu kecil2 dulu. Masih segar lagi di ingatan. Jelas terbayang keadaan dapur tu. Tangga di situ, pintu di sana, lantainya yang bersimen licin, ada beranda sket kat luar.

Sekarang dapur tu dah totally berubah. Sebagaimana berubahnya kawasan setinggan Kampung Selamat ke Bandar Tasik Selatan. Keluasan rumah itu juga telah ditambah dan diperbaiki. Penghuninya juga sudah lain. Rumah itu sekarang didiami olah keluarga aku setelah suami Tok Teh meninggal lebih kurang 10 tahun lepas.

Hihi, aku rasa nak tergelak lagi. Ada pulak bleh mimpi camtu..hoho..

Kalau tanya mak mertua aku ni pasal baju kuning seluar pendek ni mesti ada bawak maksud apa2. Mak mertua aku ni bab mimpi2 obses sket. Ada je tafsiran dia. Huh.. kadang2 lawak pon ada, seram pon ada.

Actually, masa bermimpi tu aku sendiri pon terkejut tengok si abang neraka ada kat luar dapur. Eh.. dia ni..? Betul ke? Excited sekejap. Pastu aku sendiri cakap, eh ni mimpi kot?
Tapi dalam pada berteka teki tu sempat jugak melayan hujan kejap.

Mimpi tu mainan tidur. Tak pe ah, ader gak permainan. Bosan jugak tidur asyik nampak bayangan putih je setiap masa.

Ohh.. kepercayaan masa kecik2 dulu, kalau nak sesuatu mimpi tu datang waktu tidur kita, tulis atas sehelai kertas dan letak bawah bantal.

Hehe, nanti esok2 aku nak try ah, menjadik ke tak!?

2 comments:

pjoe said...

esok pjoe nak tidur tulis nama agnes monicxa besar2!
hahaha

Siberkop said...

Atas kertas malam ini - J.Alba.