FoLLoweRs

Friday, January 18, 2013

I hate sulking




Aku ni kan, aku notice kadang2 benda yang remeh atau yang tak sepatutnya aku ambil hati pon akan membuatkan aku sedih dan boleh efek perasaan aku sampai la aku rasa ok.

Contohnya macam uyi. Bila aku tanya, dia jawab acuh tak acuh, nak taknak. Taknak bercerita dengan aku. Berpatah2 aku tanyer, 2-3 patah je dia jawab. Kadang2 rasa hangin. Geram.

Sudahnya, aku rasa nak merajuk dengan dia. Aku tak cakap dengan dia. Aku buat derk buat macam dia tak wujud kat sebelah. Tak tanyer apa2 yang biasa aku tanyer. Malas.

Lantak dia. Buat la keje sendiri. Malas nak ambil tahu.

Kadang2 rasa buruk benar bila merajuk dengan anak sendiri. Boleh ke camtu? Tapi dah hati kita memang terasa, memang merajuk, takkan nak buat2 ok. Buat2 takde apa2. Lagi sakit hati.

Tapi, bila merajuk pon rasa sakit hati jugak. Serba tak kena. Kang aku merajuk kang, bila pulak nak ok?

Haihhh.

Dan lepas ambil dia dari sekolah tengahari tadi.. tiba2 dah ok pulak.

Haihhh...





1 comment:

deaf said...

penat kot.