FoLLoweRs

Friday, January 11, 2013

Suci dalam debu




Manusia ni kan, kalu bab bercerita pasal orang lain memang suka sangat. Kalau pasal kelemahan orang, kesalahan orang, atau apa2 lah yang berkaitan dengan orang lain terutama perkara2 yang negatif memang sangat suka dan sangat sedap membuat cerita, huraian, kesimpulan atau buat2 simpati.

Macamlah diri sendiri tu bagus sangat. Tak pernah buat salah.

Kalau orang lain yang buat salah, tak ikut peraturan dilabel bermasalah. Macamlah teruk sangat kesalahan yang dilakukan. Cop orang tu dengan pelbagai gelaran, seolah-olah awak tu sempurna sangat. Bangga dengan kebaikan yang di award pada diri sendiri. Baik lah konon. Ceh.. taik.

Jangan lupe.. Tuhan tu sentiasa perhatikan kita. Dan ada jugak manusia yang perasan akan tingkah laku kita. Jangan anggap bila kita buat baik, bila kita baik kita tak pernah dan tak akan buat salah. Kau pon manusia yang sama kaler darah dengan orang lain.

Kadang2 aku heran dengan sesetengah orang ni. Bercerita.. dengan harapan ada orang lain yang join sama untuk mengembangkan lagi penceritaan tu menjadi satu plot yang menarik. Kalau lagi panas lagi bagus. Dan penuh dramatik... kadang2 tu buat2 simpati .. kesian dia bla bla bla. Naper dia bla bla bla. Last2 semoga dia bla bla bla insaf.. rahmat.. kita pon taknak dia gitu bla bla bal. Lagi lahh hancing. Tadi ko dah sedap2 anyam ketupat buka aib orang tu lepas tu sedap2 nak suci diri pulak.

Tak perlulah semua benda nak jadi bahan. Kadang2 benda tu simple je takde apapon. Tapi boleh jadi sensasi sebab ada orang2 macamni lah.

Haihh.

 

 

3 comments:

Sidratul Muntaha said...

nersungguh beno ko meluahkan rasa ni..
apepun.. sabar..
nila bentuk ujiana ketaatan kita pada Allah
klu kita failed..
kitalah jdi mcm org yg ko mention tu..
klu kita lulus..
kita jdilah seperti yg bukan ko mention tu..
aku kena jugak bwk kali
so..
pendekatan aku?!
aku tak camppo org and limitkan keje di tmpt keje saje..
selebihnya takde masa..

deaf-angel said...

dulu aku selalu fikir, jangan kerja ngan pompuan, jangan dapat boss pompuan, leceh susah.

Bila kerja environment 99% lelaki baru aku realise..
MULUT LELAKI LAGI BITCHES.

cLina BeLedZa said...

sidratul;
sabor la ni.hihi.in sha allah.. aku pon tak ingin jd org yang tak baik.dan kdg2 aku pon terbabas jugak...hukk

deaf;
haha.lagi longkang