FoLLoweRs

Friday, September 21, 2007

awek berbikini

Hehe.. sajer aku letak title tuh.

Actually, sebelum kuwar gi bank tadi aku call uyi.

Soalan lazim di bulan ramadan, 'Uyi poser ari ni?''Takk.. uyi tak tahan laaa. Uyi poser sehari demam 3 hari..'

Ulpp..! Parah anak aku ni. Tak tahan langsung. Seingat aku, waktu aku darjah satu aku pose. Nak tunjuk eksen, memang aku rasa cukup aku poser sebulan. Hehe. Tapi tak berapa ingat la jugak, cuma yang pasti aku poser!

Dan masih terbayang jelas lagi betapa lembiknya badan aku ni cam agar2 bile dah masuk kol 4-5pm. Meniarap kat atas kusyen dengan kaki terjuntai ke lantai. Lentok beb wa cakap lu! Memang tak tahan giler. Letih. Lembik. Rasa nak pitam, nak pengsan nak mati pon ada! Time tu lah kan. Tapi aku tahan. Nak gak abiskan poser. Kire bersemangat waja gitu. Tapi anak aku ni... isk.. kater keturunan pahlawan Bugis.

Tengah rancak berciter, tetiba uyi cakap;

'eee.. uyi risau laa ibu.'

'Naper?'

'Uyi risau kot ader bertanding baju swimming cantik nanti... ibu.. nanti ibu bawak balik deh baju swimming uyi.'

'Haaa.. uyi nak wat aper..? Nak bertanding baju swimming apanyer, kot bertanding baju kurung cantik ke, baju gaun cantik ke ader la. Ni baju swimming plak... Isk maner ader orang buat. Ader lak uyi ni, tak malu ehh nak bawak baju swimming kat skolah...? Amboiiii... gelenya tehhh...bla bla bla....'

Terkekeh2 uyi gelak bila aku sakat camtu. Iskk budak ni, ader hati nak tunjuk swimming suit dia kat kawan2. Isk. Isk. Dah le ari tu bawak gambar dia kat skolah, pastu seronok dia bila kawan2 dia cakap 'pheewiitt'. Ceyyyyh... suka menunjuk betul anakku itu.

Bertanding swimming suit saper paling cantik..? Huh, terbayang cam Miss World plak. Hey budak2 zaman skang ni, macam2. Zaman aku dulu maner reti benda2 camni. Yang jadi swimming suit kalau mandi kat sungai, tak seluar pendek ngan t-shirt, kain batik pon jadilah! Haaa pastu terkial2 la sorang2 pasal nak kontrol kain tak kasi tercabut.

Opss.. lupe nak tanyer uyi bisnes angpow dia... :p

No comments: