FoLLoweRs

Tuesday, September 25, 2007

Jacques Farel



Ini jam tangan aku.

Semalam tali dia putus masa aku main2 bukak tutup bukak tutup klip dia tu sementara tunggu train dan berbual ngan amoi yang sama2 tunggu train gak.

Tengah sedap2 main bukak tutup klip dia tu tetiba jam aku terus terjatuh ke lantai. Alamak......

Tali dia dah putus.

Aku sayang jam ni. Aku pakai jam ni sebelum aku kawin. Sebelum ada uyi. Dah dekat 10 tahun dia jadi kawan aku. Aku suka jam ni walapun aku dah tak suka orang yang hadiahkannya. Itu citer lain. Jam ni tak bersalah apa2.

Aku ingatkan aku dah tak boleh pakai jam ni lagi lepas ni. Tapi pagi tadi bile aku try balik, ehh boleh. Memang le tali besi dia tu dah putus sebab skru dia dah hilang agaknya, tapi klip dia tu yang menyelamatkan dan menghubungkan antara dua tali tu. So, sekali klip dia dah bersambung balik. Ohh.. Tuhan tau aku masih sayangkan jam ni lagi..

First aku dapat jam masa darjah 3. Abah hadiahkan jam tangan Citizen. Lepas jam tu rosak abah belikan lagi. 2 kali kot abah belikan.

Masa aku sekolah menengah aku lupe aku ada jam sendiri ke tak. Atau lebih tepat aku ada pakai jam tangan tak. Lupe.. kalau ada pon agaknya aku pinjam2 jam adik aku je. Takkan la masa peksa aku tak pakai jam tangan ek walaupon ada jam dinding tergantung kat dalam kelas. Entah, lupe.

Waktu sessi pandang2 jeling2 ngan x-husband aku dia hadiahkan jam tangan ni. Dan jam inilah yang aku pakai sampai skang. Lama gak tuh. Idup lagi..

Aku tak pernah beli jam tangan. Sama la macam enpon. Aku tak pernah beli enpon sendiri. First pakai enpon bapak mertua aku bagi. Enpon stok baling anjing punyer, besar gedabak! Lepas tu kakak ipar aku bagi yang lain. Ada sekali enpon aku ilang, kawan aku pulak hadiahkan. Bile enpon aku tu rosak, kakak ipar aku kasi lagi. (iskk..baik ati sungguh dia)

Beruntung gak aku time tu ek. Dapat kakak ipar yang baik, prihatin dan kaya.

Tahun lepas enpon Samsung aku ilang kat opis dicuri dek budak India 2 orang. Belum sempat aku nak beli enpon sendiri Liza suh pakai enpon dia sebab dia nak beli baru. Aku cume bayar Rm80. Upah kedai setkan balik enpon tu sebab sim kad lain takleh pakai unless sim kad Liza.

Lepas ni kalau jam tangan aku ni dah tak boleh pakai lagi atau hilang, agak2 ader tak orang nak sponsor? Ngeh ngeh ngeh..

2 comments:

Jorji said...

Gila lama tak dengar brand Jacques Farel!

Dulu masa sekolah saya ada jam ni,hadiah dari abang ipar.
Kebetulan , saya jugak tak pernah beli jam sendiri kecuali jam sekarang-hadiah kawin yg dibeli sindri!

HP pun jgn harap saya nak beli..semuanya 'paw' kontraktor! muehehe..

cLina BeLedZa said...

line kontraktor ni senang sket nak menge'paw' ekk..huhu*wink*