FoLLoweRs

Friday, September 14, 2007

Perasaan ke perasan?

Waktu sekolah dulu, kalau tengah jalan kat tepi kelas atau kat koridor pastu kena usik2 ngan boys, mulalah tarik muke patbelas. Konon marah. Tak suka diusik. Tapi dalam hati... hi hi hi best jugak sesekali kena ngorat! Ehh.. bukan aku, orang lain!

Aku nak buat pengakuan. Aku dah lama tak kena ngorat.

Alah.. zaman ngorat2 ni bagi aku dah lama berlalu. Well, i'm a mother of 1 kid, tak reti bersosial, my life is just pegi keje balik keje sbb nak carik duit, pegi carefour beli barang dapur, nak berhibur pegi karaoke ladies night, kadang2 tengok wayang kat mines or jusco balakong, abis2 happening pon jalan2 malam minggu area hartamas atau bukit bintang. Tengok live band free. Takpon ada kawan baik hati ajak tengok show kat Planet Hollywood. Wah, tu memang paling best le dapat pegi.

Ofis plak, ciner2 mata sepet je. Tak hensem plak tu. Keliling ofis, kilang2. Bangla, Indon, Myanmar banyak la.

Abis, biler masa pakwe2 nak ngorat aku..?? Diorang tak perasan kewujudan aku! Ngeh ngeh ngeh!!

Tapi.... tapi... dalam minggu lepas aku perasan seakan ader seseorang nak tackle aku. Aku berperasaan, bukan perasan. I feel something. Tak tau la nak tackle sebab apa. Ntah2 sebab nak ngorat adik aku sebenarnya, so kena la tackle akak dulu, ek.

Aku bukan teruja beb. Isk! Rasa malu je lah kalau kena ngorat skang ni. Tak sesuaiii gitu.

Tapi syok gak. Huhu. Bukan sebab perasan, tapi kelakar. Sebab tak sangka dia cenggitu. Aku rasa dia tak tau umur aku, apalagi status aku. Eniwei, aku layan gak sms dia. Memang syok jugak kena ngorat ngan sang playboy. Susun kata yang berhati2. Bait2 ayat yang memikat. Sah! Ko memang banyak makwe. Mulut manis bagai ditabur gula. Tapi aku taknak jadi semutnya. Daripada aku jadi semut, baik aku kutip gula tu buat teh o.

Hari ni tak tau balik keje kol baper. Smalam aku bukak pintu umah je terus azan. Huh. Sib baik Alin dah prepare sumer. Cume buah kurma je takde. Arhhh... apa pasal pasar ramadan kat sini takde jual kurma??? Heran betul. Apadaa...

Tak tau la uyi dapat poser ke tak ari ni. Smalam, balik skolah je terus dia bukak peti sejuk minum milo ais. Tak tahan dia cakap. Haus. Dia rasa tak selesa sebab takde air dalam mulut. Hah, air liur kan ada! Geram tul aku. Tak kuat langsung lah uyi ni. Ibu dulu darjah satu dah poser tau.

Waktu sahur dia bangun. Siap mandi lagi. Dia tak sambung tidur tapi tengok tv sampai kol 7, then pegi skolah. Aduhhhh.... geram nak gigit telinger uyi.

2 comments:

Alif Azhar said...

gua pun dah lama tak kena ngorat sis haha..
salam ramadhan :)

cLina BeLedZa said...

ekekekekee...

selamat berpuasa!