FoLLoweRs

Wednesday, September 26, 2007

My heart will go on..and ...onnnnnn

Apa rasanya bila orang yang kita suka, yang masih kita simpan harapan dan perasaan dalam diam, tiba2 ada seseorang...?

Arhhh.. rasa macam putus cinta!

Tuii..tuii..!


Takpe, lepas ni aku nak delete nombor dia!

Aku nak delete nama dia!

Delete sumer mesej yang disimpan.

Delete sumer2 yang berkaitan dengan dia.

Buang alamat rumah kat kampung atau kat kl yang terconteng kat mana2 kertas atau buku 555.

Koyak tarikh lahir dia yang tertulis dalam diari aku.

Buang dalam bakul sampah apa2 barang yang ada bekas tangan dia.

Lagi apa......? apa lagi aku nak buang......?? Apa benda lagi yang berkaitan dengan dia? Yang kalau aku tengok boleh menerbangkan ingatan aku kat dia?

Aku nak buang semua. Aku nak campak jauh2. Aku taknak tengok lagi. Aku takmo kenangkan lagi. Aku tak sangup teringat lagi. Aku tak mahu buang karan lagi fikirkan dia.

Memang aku nak buang semua. Menyakitkan hati ajer simpan semua kenangan itu tak kira dalam bentuk apa sekalipon. Buang lagi bagus. Tak memenatkan hati dan perasaan aku.

Tapi.........

Ini bukan kali pertama aku buat begini. Aku pernah buang semua tu dulu, tapi aku kutip balik. Aku pernah delete semua tu, tapi kemudian aku akan save balik. Dan jugak aku pernah cuba nak pergi pelan2 dan senyap2 dulu tapi yang parahnya aku akan berlari patah balik! Berlari..! Cehhh... cisss... ajaib sungguh perasaan ini. Pelik. Dan sungguh aku tak faham. Dan sungguh aku terasa letih. Tapi aku tak penat. Atau mungkin aku tak sedar2 diri lagi yang aku sebenarnya dah lelah.
Dan yang paling sukar sebenarnya membuang ingatan yang dah melekat dalam kepala otak ni... Aku tau tu.

Agak2 adakah dia tahu apa yang aku rasa? Adakah dia rasa apa yang aku rasa?

Kenapa aku tak benarkan dia tahu apa yang aku rasa? Entah... Mungkin keadaan tak mengizinkan..kot.

Sampai bile aku nak jadi perindu? Opss.. bukan. Aku bukan lagi perindu. Bukan lagi pungguk yang rindukan bulan. Tidak.

Habis... kalau bukan perindu, apa? Penunggu? Penunggu yang setia? Atau pencinta? Ehh..

* rasa nak salahkan al malek riduan yang jadik CNN.

3 comments:

azrul said...

walaupun hati itu adalah perkara terkuat yang kita ada, ia juga perkara yang paling mudah terluka..

err, cam takde kena mengena plak. salam.

broken_nigina said...

hati adalah perkara paling tak logik yang ada pada diri kita..
dan perasaan berganda-ganda lagi tak logiknya..

cLinaku said...

azrul,
perkara terkuat tp mudah terluka,naper camtu ek.

gina,
tak logik?ermm...